søndag den 27. maj 2012

Min ynglings årstid i haven......

Tiden lige nu er helt klart min ynglingsårstid i min have, grunden til dette er at jeg i en del år har samlet på Rhodondendron, og lige nu står en del af dem i fuld flor. Blomstringstiden på mine Rhodondendron strækker sig fra start maj til slut juni, hvis jeg er heldig og vi har en god sommer er der nogle af dem der når at blomstre hele to gange.

Jeg ved godt at mange syntes de er lidt kedelige fordi blomstringstiden er så kort, men til gengæld er de fleste af dem ikke løvfældende, det vil sige selv om vinteren står de flot grønt i den ellers nøgne have, og en lille bonus er at de er super nemme at passe, de kan tåle både græs og tørke.

En anden af mine favoritter lige nu, er syrenerne. Her har jeg forskellige lilla, blandt andet de 'ægte syrener', samt de hvide, så jeg mangler stadig nogle lyserøde til min samling.

Her er lidt billeder fra haven lige nu.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar