fredag den 23. marts 2012

Violer... juhuu måske er foråret kommet....

Kunne man være så heldig at foråret for alvor er begyndt at bide sig fast, måske er der varmere vejr på vej og slut med nattefrost, er vi mon så heldige? Det er ihvertfald skønt at det blivere lysere og lysere både morgen og aften for hver dag der kommer, og solen er begyndt at titte frem lidt oftere.

I går aftes da jeg hentede brænde, opdagede jeg nede i baghaven at martsviolerne er begyndt at titte frem, så om ikke længe vil det meste af vores græsplæne være dækket af et skønt blålilla skær fra disse skønne duftende blomster.

det betyder så at tiden er inde til at begynde at sylte haven og skovens vidunderlige ting endnu engang, i første omgang skal der laves violmarmelade og måske lidt violsirup, det pynter så dejlig på Brunchbordet til de kommende forårsfødselsdage. Men mere derom når vi når så langt.






Til sidst lige en enkelt Skilla.

2 kommentarer:

  1. Violmarmelade og violsirup? Anede ikke man kunne spise violer - det lyder ellers spændende..

    SvarSlet
  2. Ja, spændende ik, siruppen har jeg prøvet mange gange, meget smuk og dekorativ og smager godt. Marmeladen prøvede jeg en gang sidste år, men var ikke vild med (fløde i dem jeg kunne finde), så nu er jeg ved at lave min egen med æble:-)

    SvarSlet